Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Liten liten andningspaus

Publicerad 2013-07-04 08:22:18 i Allmänt

Känns lite tungt just nu. Har jobbat fem dagar i rad och innan det hade jag bara en ledig. Två dagar till ska jag jobba innan två dagar ledig. Men idag börjar jag först kl 16 och jobbar 4 timmar så det känns lite skönt. Jag som jobbad deltid i 18 år pga mina nackproblem känner verkligen att det är inte lätt att jobba mer än heltid. Har blivit 40-50 timmar i veckan nu. Två till såna veckor sen lugnar det sig lite. Och sen semtester!!  Tre sista veckorna i augusti  blir det. Sen vet jag inte vad som händer. Tjänster ska tillsättas hos båda brukarna som jag är hos nu. Den ena har jag sökt för längesen och vart på intervju, men nu är chefen på semester så jag lär inte höra nåt på ett bra tag. Den andra har dom ute annons på nu så jag ska söka även den. Men jag tycker det är lite jobbigare där med 9-10 timmarsdagar. Man är ledig fler dagar visserligen, men har man korta dagar som hos den andra så  hinner man ändå med saker hemma även på jobbdagar. Ja man får se, kanske inte får nån av dom, men jag vet att båda vill ha mig kvar, men jag vet inte vad dom har att välja på, kanske finns fler sökanden som dom tycker ännu mera om. Skulle chefen säga "du får välja själv" då vet jag inte riktigt vilken tjänst jag skulle ta, båda har sina för och nackdelar. Men båda är sååå mycket bättre än min förra arbetsplats. där hade jag verkkligen det jobbigt, så jag är sååå himla glad att jag fått chansen att byta arbetsplats. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela