Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Slutrea - tänk efter

Publicerad 2013-07-28 21:19:19 i Allmänt

Nu har slutreorna börjat. Det är nu man ska handla. OM man behöver  nånting särskilt. Att bara shoppa för att det är billigt, ja de blir ju dyrt i slutänden. Behöver man det inte,, så köp det inte. Visst kan det ju vara kul att ha nåt nytt klädesplagg ibland fast man inte behöver det. Och då är det på just slutrean man ska handla det. Men gå inte till överdrift. Spelar ingen roll att du hittar tio tröjor för femton kronor styck. Du behöver inte tio tröjor! 
Jag har handlat några saker. Betalt 56 kronor gjorde jag. Jag är inte helt nljd med hur jag ser ut, trots att jag tränar ganska mycket så kryper kilona på mig allt eftersom åren går. Och det sätter sig mitt på magen. Gillar jag inte, ser ju gravid ut! JAg har senaste åren gömt mig under munkjackor, men försöker ta mig ur det och hitta snygga tröjor med lite vid istället som döljer utan att man ser ut som att man har ett tält på sig. Det är ju inne nu som tur är, så det finns en del att välja på. Hittade två stycken! Det är lagom, då finns nåt nytt och jag kan lägga bort ett par av mmina munkjackor. Men fler behöver jag inte, det är bara överdrivet, trots att det var så billigt. 
 
Handla smart. Handla på rea. Men handla med måtta. 

Kommentarer

Postat av: CE

Publicerad 2013-07-30 19:48:38

Kul blogg, jag sitter med samma mål, miljonär vid just 2015!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela