Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Uppskatta det lilla

Publicerad 2013-07-07 13:13:45 i Allmänt

Jag har väl aldrig uppskattat en helg som nu, i fredags var jag helt lycklig över att det var fredag, att jag överlevt att jobba 7 dagar i rad, att jag jobbat tre helger i rad och nu plötsligt fick vara ledig i två hela dagar.
Man glömmer ofta bort att uppskatta det man har när man tar det för givet. Har man det jobbigt, oavsett anledning så försök hitta det som är bra.
Är du arbetslös och har det svårt ekonomiskt. Tänk på allt annat som faktiskt är bra, och gör det bästa av situationen. Var tacksam över att du har barn, eller en man/fru eller att du är frisk. Vänd på det, ok jag har inte så myckte pengar  nu och kan inte resa elelr köpa vad jag vill, men istället har jag TID, jag kan satsa på mig själv medan jag är arbetslös, träna och komma iform, göra saker jag tycker om utan att det behver kosta. Det är ju svårare om nån nära en är svårt sjuk eller nyligen har gott bort. Men även då kan man se dom bra sakerna. Det är tillåtet att vara glad även om nån kär har försvunnit. Uppskatta dom du fortfarande har kvar. Alla ska vi den vägen vandra, de är en del av livet, även om en del försvinner allt för tidigt.
 
Är nåt riktigt jobbigt så tänk på att klarar man svårigheter så blir man starkare. Se det positiva även i det negativa. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela