Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

App tips

Publicerad 2013-06-16 10:22:00 i Allmänt

Om ni har en smartphone, så ladda ner nån ekonomiapp. Viken sort beror ju på just ditt behov. Men det finns tex enkla appar där du skriver in inkomsten, och sen skriver in allt du handlar. Och du kan lägga in sakerna i olika kategorier, som mat, nöje, kläder mm. Mobilen har man ju för det mesta med sig. och det är inte jobbigare att skriva in summan i appen än det är att betala. Är det kö kan man ju spendera kötiden med att skriva in om man har koll på hur mycket man handlat för. Just den appen jag har heter Smart budget. Men det finns fler. 
 
Min bank har en annan smart grej, vet inte om fler banker har det? Jag har laddat ner deras app och då ser jag snabbsaldo med en enkel inloggning. Kan även betala räkningar med bankid appen. Men inte nog med det, det finns nåt som heter microspar. Där är tanken att varje gång du går förbi nånting som du tänker att det där ska jag köpa, men så låter du bli, för du tänker till ett ögonbllick och inser att du behöver inte den grejen. Då skriver du in den summan du just har sparat, och så förs det över från ditt konto som du normalt tar pengar för att betala med, till ett sparkonto. Tyckte jag var jättesmart. Man kan även skriva ett mål, om det är nåt särskilt man vill spara till och hur mycket man måste spara. Då kan man tänka sen "nu kan jag köpa den här saken som jag verkligen vill ha eller behöver, för pengar jag skulle ha brännt på massa onödigt" 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela