Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Chockad

Publicerad 2013-06-21 07:42:04 i Allmänt

Jag kollade min lön. Och blev helt stum av chock. Jag kommer denna månad att få ut 19300!!!! helt sjukt mycket. När jag stirrat på siffrorna en stund kollade jag preliminära lönen nästa månad, 19100!!!!! Chock igen... Denna månad är för att vi fått höjd lön och får retroaktivt från april. Och för att jag har jobbat extra, varav en dag var på övertid. Och så hade jag några timmar på fyllnadstid, och så lite storhelgstillägg för att jag jobbade pingsthelgen. 
På julis lön får jag övertid för förra helgen, och storhelgsob för att jag jobbar denna helg. Så visst jag har ju såklart jobbat för det, och offrat ledig tid. Men att det skulle göra sån enorm skillnad hade jag inte föreställt mig. Jag som tyckte jag hade väldigt hög lön förra månaden med 16000, då hade jag gått utbildning på ledig tid plus att jag fick storhelgsob för påsken. Det normala för mig är att jag får mellan 14-15000 så 19 är ju vansinnigt mycket mer!  Ge mig mer extrajobb på helgerna med övertidsersättning, och sätt mig på alla storhelger. Jag skulle inte klaga... Hade jag vart kvar på min gamla arbetsplats så hade jag inte fått dessa pengar. Då skulle jag vart ledig midsommar, och jag hade inte fått dessa extrapass som jag nu har haft. Så förutom att jag trivs sååå mycket bättre nu så tjänar jag dessutom mer. Har det ganska bra just nu...
 
 
Glad midsommar på er! Nu ska jag till jobbet och fira med min brukare. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela