Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Sätt upp ett mål

Publicerad 2013-06-08 11:26:26 i Allmänt

Det är vilktigt att ha mål i livet. Utan mål blir det ofta inget gjort. Man kan tänka att jag ska börja spara. Men så köper man upp hela lönen på onödigt dyra kläder tex. Eller så sparar man ett tag och så hittar man en ny mobil som man vill ha och så var dom sparade pengarna borta. Men har man ett mål så blir det lättare. Som namnet på bloggen säger så har jag ett tydligt mål. Ett sånt stort mål kanske känns overkligt och omöjligt. Men sätter man ett mindre mål så känns det inte så svårt. Tex Jag vill spara 100 000 på tio år. Räknar man på saken så ser man att det är ju bara 10000 per år, eller 833 kr per månadeller 27 kr per dag. Även det kan kännas mycket för någon som aldrig sparat förut. Men jag lovar, om man bara ger sig den på det, och prioriterar och tänker efter lite innan man köper alla saker man egentlgien inte behöver, så då kan dom allra flesta spara den summan oavsett vilken lön man har. Exempelvis rökare eldar ju upp mer än 27 kr per dag. Så har man råd med det då har man råd att spara 100 000.. En del fikar på stan var och varannan dag, eller köper kaffe på jobbet. Då kanske man ska ta med sig en termos kaffe hemifrån istället så sparar man massor. Många betalar för att äta på jobbet, eller går ut och äter flera gånger i veckan. Ta med matlåda oftare istället och spara en massa slantar. Ta cykeln istället för bilen. Köp storpack när det är billigt och gör storkok istället för att småhandla. Ja det finns många sätt att spara in på 27 kr per dag. Bara testa sig fram vad som passar dig bäst. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela