Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Skatten kommer och går

Publicerad 2013-06-06 18:11:50 i Allmänt

Ja men lagom till man får tillbkáka på skatten så går datorn sönder! Men 2500 räcker ju inte riktigt till. Men jag har hunnit jobba extra några timmar denna vecka, Det är sjukt dåligt med vikarier, så fem dagar efter att jag slutat mitt gamla jobb så var jag tillbaka som vikarie... på övertid blev det så de blir en tusenlapp extra där ungefär. Kan bli nån dag till jag får jobba nästa vecka, fast jag egentligen ska vara ledig tio dagar nu. 
Fast jag brukar aldrig räkna skatten som nåt extra som man ska bränna direkt, detta var ett nödväntigt ont, hade inte köpt enny dator om den inte gått sönder. Men man läser hela tiden på fb bland annat att nu har jag fått tillbaka på skatten och nu ska jag köpa det och det. Men egentlgien är det ju pengar som du skulle fått tidigare men det har dragits för mycket på din lön. Mén man kan ju se det som ett sparande, och en del sparar för att bränna det sen.. ja de finns många sätt att tänka. Och var och en gör som dom själva vill. Men istället för att bränna pengarna kan man ju sätta in dom på ett sparkonto, eller köpa aktier eller fonder. Så växer dom lite till. 

Kommentarer

Postat av: Sara S

Publicerad 2013-06-12 21:26:55

Vi brukar försöka få arbetet/föräldrarpengen att dra fler procent än nödvändigt för att inte gå back och helst få tillbaka. Detta är ju pengar man aldrig ser och absolut inte kan röra så ett mycket bra sparande. Åker nästan alltid in på sparkontot.

Måste dela med mig att ett mail jag fick på jobbet häromdagen. Började ett nytt jobb 3:e juni och fjärde dagen på jobbet får alla ett mail att vi jobbat så bra att vi skulle få 2000:- extra utbetalt på junilönen. Som att vinna på lotto nästan.

Svar: Oj vilket flyt. Extrapengar skadar aldrig.
miljoninnanfyrtio.blogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela