Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Träningsmål

Publicerad 2013-06-10 12:49:49 i Allmänt

Man kan sätta upp mål för allt i livet. Vissa männiksor behöver mål för allt för att komma nån vart, andra behöver det för stora saker. Jag behöver det för träning. Jag är usel på att träna. Oftast håller jag på ca två månader per år, sen har jag tröttnat och tränar inte mer resten av året. För två år sen funkade löpträning inför en tävling som då var i juni. Funderade på samma sak i år, men hittade bara lopp som var i maj eller början på juni, då har snön inte ens försvunnit så jag kan inte ens börja träna då. Men nu har jag hittat nåt. Det ska gå onsdagslopp varje onsdag i tolv veckor. Sen går det även ett tufft lopp sista augusti i fjällmiljö. Jag har bestämt mig för att köra ALLA onsdagslopp!   Så även om jag tröttnar på att träna hemma så blir det i alla fall en gång i veckan. Jag har nu tränat nästan tre veckor lite lugnt, första loppet går denna vecka. Man väljer mellan 2,5 och 6,5 km. Jag klarar redan nu 2,5 även om det går lååångsamt. Så det ska jag köra på närmaste månaden eller tills jag klarar ta mig runt 6,5 utan att dö.. 
För att motivera mig själv lite så har jag beställt lite nya träningskläder. Fanns en del superbilligt på Zalandos rea. De är ju även fraktfritt där så riskfritt att prova. Är det nåt som inte passar så skickar jag tillbaka. Det blev en träningsbh, en t-shirt, ett linne och ett par knälånga löparbyxor. Såna byxor äger jag inte, bh har jag men den är inget vidare bekväm så jag testar en ny. Sen behöver jag ju faktiskt inte nåt linne eller t-shirt, men lite måste man unna sig. Större chans att jag verkligen gör det när jag lagt pengar på det. 
Kostar 20 kr per lopp, då är det inga funktionärer efter vägen och inga vätskekontroller som det normalt brukar vara, men vanliga lopp brukar oxå kosta 100-200 kr. Sista veckan vinner dom aktivaste priser. Jag siktar på förstapriset som är löparskor från Intersport. Men då måste jag vara med på alla. Förra året var det två vinnare av skorna och dom var båda med i alla lopp. Det var då två andra pristagare som missat ett var och fem tredjepristagare som missat två. Så det gäller verkligen att ligga i om man ska vinna nåt. Fast det är även utlottning varje vecka. En lokal butik är sponsor varje vecka och delar ut presentkort till tre personer. 

Kommentarer

Postat av: Sara S

Publicerad 2013-06-12 21:18:44

Kul att du såg min kommentar på stonetag! Hade glömt vart jag hade skrivit den och inte varit inne på ett tag men såg idag att du hade svarat.

Låter som superbra lopp, önskar det fanns här. Vem anordnar det?
Jag sprang vårruset med jobbet för en dryg månad sen och har sprungit 4-5km 2 ggr/vecka sen dess, känns så bra, har inte så höga mål mer än att kommaut regelbundet och bli lite svettig. Jag unnade mig ett sånt där band som man kan ha iphonen i och satte som mål att jag skulle komma ut 8 ggr innan jag köpte ett och nu har jag det, mycket bra investering. 70:- nytt på tradera.

Svar: Det är ett samarbete mellan alla idrottsföreningar här, och så går butikerna in och sponsrar med presentkort. Jag lyckades vinna en liten löparväska på jobbet som är precis lagom stor för iphonen. Perfekt att köra Runkeeper när man är ute, men då måste ju mobilen med. Men 70 kr är inte farligt, man ska unna sig saker som en sporre när man har varit duktig.
miljoninnanfyrtio.blogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela