Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Ekonomi

Publicerad 2013-05-25 08:44:56 i Allmänt

Nä men om man skulle skriva lite om ekonomi på en ekonomiblogg nån gång :p 
Min personliga ekonomi, tyvärr inga tips till er just för tillfället, men det kanske kommer. Jag kommer att vara ledig i tio dagar så då kommer jag att ha tid att skriva i alla fall. 
De tio veckor som jag har schema på under sommaren innehåller fem jobbhelger. Nu har jag helgjobb var tredje helg. Visserligen har jag nu mardrömspass på 13 timmar på helgerna och under sommaren kommer det att vara 9 timmar på helgerna. men det kommer ändå att bli 24 timmar fler timmar, så 24 timmar extra med helgob. Plus att jag ska jobba midsommarhelgen. Vilket jag inte hade gjort om jag inte bytt jobb. Alltså en helg med storhelgs ob. Så ut i handen blir det ca 1500 extra i sommar bara på ob. Och sen så kommer jag att jobba ett par procent mer än nu. Vet inte exakta siffran nu, jag ska få mitt nya anställningsbevis på onsdag. Och eftersom jag ska jobba istället för att ha semester i juli så blir det ingen stockholmsresa som vi hade tänkt. Så de blir några tusen sparat på det då. Om vi inte åker i augusti istället, men jag har bara en vecka semester innan skolan börjar. Vi får se. Men rent jobbmässgt tjänar jag mer och de är ju inte en nackdel precis. 
 
Angående mitt mål, så kan jag ju säga med bara en vecka kvar till juni, att jag kommer att nå årets mål denna månad. Behöver inte betyda att jag kommer nå det totala målet ett år i förtid, eftersom den tjänst jag hoppas på att få till hösten bara är på 67% så då blir det ju mindre inkomst. Men det ser ju ändå rätt ljust ut. Så jag ska nog börja fundera lite på hur jag ska gå vidare när målet är nått. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela