Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Jag har ett svar

Publicerad 2013-05-05 10:51:51 i Allmänt

Det närmaste jag kommit att få svar på alla mina jobbfrågor, är att jag fått veta direkt från god man att han ska skriva på för övergång på måndag. Inte ens det har jag vetat helt säkert alltså. Men nu vet jag det i alla fall. Så från 6 maj har kommunen 3 månader på sig att omplacera oss om vi inte vill följa med brukaren. Vilket det just nu verkar som att ingen av oss kommer att göra. Har vart på ännu ett möte med det privata bolaget. Men nu kändes det inte alls lika bra som förra gången. Dom bokade ett möte för att chefen skulle skriva ner det vi pratat om sist och vi skulle få läsa om det. Men de hade hon inte gjort, det enda som hände var att hon ville ha ett besked! Och min motfråga var om det var påskrivet och klart, men nej för dom ville veta hur vi ska göra! Men vi svarade inte på det! Vi vet, men de är inte dom som ska ha det beskedet, det är kommunen. Som i sin tur ska meddela dom att vi kommer att omplaceras så dom kommer att stå utan assistenter. Vi ifrågasatte om det har nån betydelse, om det hänger på oss om det blir byte eller ej. Men de hade det inte sa dom, så vi förstod inte alls varför dom då väntade på besked innan dom bokat möte med god man. 
 
Sen så var informatören på oss och frågade om vi vet nån som inte är nöjda med kommunen och vill byta till privat!!! Men hallå ska vi ragga kunder åt dom eller?? Nej det kändes inte alls bra. Då fick man bevisat att dom är bara där för att tjäna pengar. Sen det faktum att chefen är den tredje på bara två år. då är det j nånting som är fel. Så nej, jag är ganska så övertygad om att jag inte kommer att följa med. Jag blir kommunen trogen, trots sämre lön. 
 
Men fortfarande lever jag i ovisshet om vad som kommer att hända. Vart kommer jag att hamna, riskerar jag att få det ännu sämre? då pratar jag arbetsmiljö, som är usel just nu. Jag ska se om chefen är på plats på måndag när jag ska dit på utbildning. Annars ringer jag henne på tisdag när jag slutar tidigt. Vår administratör har skvallrat till mig att min chef har pratat med den andra chefen om mig och den tjänst jag har sökt, men jag vet inte vad dom kommit fram till. I bästa fall blir jag omplacerad dit. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela