Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Men skit

Publicerad 2013-05-06 10:52:00 i Allmänt

Min dotter som var säker på att få sommarjobb där hon varit senaste tre somrarna. Men nu som 18 åring kunna få jobba skift och tjäna ännu bättre. Det är vår största arbetsgivare, och alla tjänar bra där. Hon har tjänat bra och dessutom fått bonus varje år trots att hon varit under 18 och bara jobbat tre veckor per sommar. Men nu blir det inte så. Trots att hennes pappa är chef där! Nej för han straffar henne för att hon bytte utbildning efter jul. Hon började natur, bara för att han ville det, inte för att hon ville det själv. Hon hade sökt fordons i första hand och om in på det, men då gick han i taket! Det gick inte för sig... Men, efter 1½ år orkade hon inte längre, hon klarade inte den svåra matten, och hon kände att de är inte det här hon vill gå. Så hon bytte till Samhälls efter jul. Och han gick i taket igen! Och  nu säger han att hon får skylla sig själv att hon inte får sommarjobb, när hon inte går natur!!! Jag blir så arg!! Hennes kompisar har ju fått jobb, utan att ha en chefspappa, så jag tror han har sett till att hon inte ska få jobba där. 
Så nu har jag hjälpt henne att söka nya sommarjobb. Trots att det på flera ställen är för sent. Men nån var 29 april och de är ju bara en vecka sen. Och kommunen har förlängt till 15 juni för att dom hade för lite ansökningar. Så förhoppningsvis kan hon få nånting där. På sätt och vis vore det bra. För då ser hon hur jag jobbar, vad slitigt det är, och hur mycket sämre vi har betalt, trots att vi gör ett viktigt jobb. Men synd för henne att hon kommer att tappa många tusenlappar jämfört med om hon hade fått jobb i gruvan. Det kommer inte att bli något bilköp för sommarjobbspengarna som det var tänkt. Hoppas bara att det blir några pengar i alla fall så hon inte blir utan sommarjobb. De vore katastrof. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela