Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Vem ska det bli

Publicerad 2013-05-15 16:46:25 i Allmänt

Jag har varit på brevidgång idag, på den tjänst som blir ledig 1 juni. Verkar jättebra. Lite långa dagar de flesta dagar, men det är lite blandat, nån dag i veckan slutar man tidigare. Och det är max fyra dagar i rad man jobbar, precis som jag har idag. De är skönt. Aldrig fem dagar i streck. Aldrig 8-17 fem dagar i veckan. Så nu är det bara vänta och se vem som får tjänsten. Den andra bryr sig inte så det känns ju som att, varför ska hon få den då... Jag jobbar med henne nu och hon säger bara att det är kommunens problem att omplacera oss, hon bryr sig inte vart hon hamnar, hon har sin tjänst  och de är deras skyldighet att placera om. Jo isst är det ju så, men jag bryr mig om vart jag hamnar. Dels så vill jag trivas på jobbet. Och så behöver jag antingen en tjänst som är mnindre än nu eller någon utan lyft om min nacke ska hålla. Så denna tjänst skulle funka fint för mig. Inga lyft. Lite lägre procent än jag har nu men inte så mycket. Rent ekonomiskt skulle det nog inte göra nån större skillnad. Några procent mindre men mer i ob.
Ja denna väntan. Jag kan som sagt var inte ta ett beslut om jag ska stanna i kommunen eller följa med min brukare till privat innan jag vet vart jag kan få en placering. Så får jag inte denna så är det samma visa fortfarende.. att jag inte vet.. Men de är inte långt alls till 1 juni så dom måste ju bestämma sig väldigt snabbt. Så nästa vecka borde vi väl nästan ha fått ett besked vem av oss som får den. De funkar inte att få veta en dag och börja nästa. Jag måste få mer brevidgång, nu var jag bara under förmiddan. Jag måste ju se eftermiddag och kvällsrutinerna oxå. Och framförallt få medicindelegering på insulin och lära mig hur man ger sprutor, för det har jag aldrig gjort. Har bara vanlig medicindelegering. Jaja, vänta vänta vänta... tur jag jobbar hela helgen så har jag inte tid att grubbla så mycket.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela