Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Yes yes yes

Publicerad 2013-05-24 16:09:00 i Allmänt

Nej jag gör inte reklam för diskmedel... jag är bara lite glad idag. 
Plötsligt fick allt en ny vändning. Den andra chefen ringde mig igår eftermiddag och gav ett nytt förslag, och jag sa ja direkt och nu är det klart! Jag slutar på min jobbiga tjänst redan på torsdag!!  Tre arbetsdagar till har jag!!! Jag som hade sett framför mig 2½ månads bedrövelse... Eftersom det är 2½ månad kvar tills min brukare går över till privat assistans. Men den andra chefen ville ha mig som sommarvikarie hos två olika brukare. Dom som jag varit till tidigare, där jag vill ha tjänsterna som är vakanta. Men som ska tillsättas först till hösten. Alltså bara ett vik under sommaren, men de är ju bara bra. Då ökar det troligtvis mina chanser att få nån av dom tjänsterna till hösten, för då har brukarna hunnit lära känna mig under sommaren.
Inga lyft, inga jobbiga anhöriga. Bra för min nacke, bra för mitt psyke. 
Enda nackdelen är att de är väääldigt oregelbundet schema, eftersom jag ska vara vikarie åt två olika assiatenter och två olika brukare. Så jag börjar med tio dagars ledighet! sen kommer jag att jobba som en dåre med 6-7 dagars arbetsveckor i fem veckor, sen några lugnare veckor och sen tar jag semester 11 augusti. Utslaget på tio veckor så blir det runt 80%, ungefär som jag har nu alltså. Bara det att jag inte har några ledigveckor nu, och inte några vansinnes veckor på sju dagar i rad.. men de är ju bara tillfälligt så det får gå. 
Men jag är happy happy happy :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela