Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Semestrat

Publicerad 2014-06-26 20:09:00 i Allmänt

Jag har inte riktig semester förrän 6 augusti. Men haft ledig helg, alltid tre dagar, och nu ska jag jobba i helgen och varit ledig tre dagar, så min enda jobbdag på en vecka, i  måndags, tog jag semester, så jag har varit ledig en hel vecka. Åkte 40 mil söderut till min mamma som bor strax utanför Skellefteå. Såååå skönt att komma bort lite, och se nåt nytt. Hon flyttade till Bureå kring nyår så jag har inte varit dit tidigare. Så fint där, alldelens vid Bureålven, och hundarna blev som tokiga varje promenad  och skulle absolut bara flera ggr om dagen. 
 
För min egen del gick det inte mycket pengar. Köpte billiga grejer på Biltema för 178 kr. Olja och spolarvätska bland annat. Hade kostat mer än det dubbla här. Och kläder för 124 kr. Sen hade jag presentkort på lagerhouse på 100 så där blev det gratis. På Willys handlade jag för 145.38 och fick betala hela 38 ÖRE... 145 kr tillbaka med Seqr. På hemvägen åt vi på McDonalds, jag fick en cheeseburgare för en kr med Seqr. Bränsle för runt 700. Så ja de tycker jag man kan kalla en billig semester. 
 
Innan vi åkte så mutade jag min dotter lite. Om hon gjorde ditt å datt medan jag jobbade. Städade, lagade mat bl.a så fick hon ett presenkort på 300 på HM. Dom får jag gratis från diverse paneler som jag skrivit om tidigare. Bra byteshandel tyckte jag. Win win för oss båda. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela