Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Massor med snö och lite pyssel

Publicerad 2014-11-02 16:46:04 i Allmänt

Sista semesterdagen, och jag är extra glad att jag inte jobbar idag. Vaknade av plogbilen, de hade snöat väldigt mycket inatt. Så de tog ett bra tag att skotta hela gården. Hade inte vart kul om jag skulle iväg och jobba. Men såna dagar kommer ju oxå att komma. 
Gjort färdigt underarbetet på toa. De är ju verkligen inte kul, för de syns ju inte ens sen. Att man ägnat timmar åt att slipa, spackla och grunda. I  morgon blir förhoppningsvis mattan lagd. Sen är panen tapeter till nästa helg. Jobbar tom torsdag sen fyra dagar ledigt. Ska även söka en dag semester i mitten av december, så jag blir ledig en hel vecka, då jag tänker ta itu med lila hallen. Ska bara tapetsera och in med lite nya grejer så de är inte så stort jobb. Men återigen underarbetet som kommer att ta tid och vara tråkigt. 
De är planen fram till jul, sen kommer jag att göra det jag orkar och hinner i den takt jag har lust. Viktigt att lusten finns kvar. Så lätt att man tröttnar totalt om man sliter ut sig. Inte börja på fem ställen samtidigt. Ett rum i taget. Om jag är helt och fullt färdig om fem år, tio år eller femton år , de är inte så noga. Bara man inte tröttnar mitt i ett rum och får leva i byggkaos. 
 
Ett tips, jag vet inte om alla elbolag har samma sak, men i alla fall Vattenfall. Om man förälänger avtalet så får man en slant att handla för i deras shop. förstod mig inte alls på varken summan eller datumen, stod i ett mail att koden gällde till 15 oktober, fast jag fått mailet 21a. Stod även att det var 200 kr. Jag beställde igår, 1 november. När jag aktiverade koden stod det 300 kr och gäller till 31 oktober. Men det drogs då av 300. Så det blev en ny ljusstake lagom till jul med ledlampor, och så en ledlampa och en halogenlampa. Helt gratis. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela