Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Renoveringstankar

Publicerad 2014-10-09 11:06:34 i Allmänt

Blädrar tillbaka lite snabbt i mina gamla inlägg, hittar inget om renovering, har jag verkligen inte skrivit något om detta?? Ja men då gör jag väl det nu då.
En stor post i min sparbudget, eller "slösabudget" om man så vill.. är renovering. Hela huset behöver renoveras. Uppe ii sovrummen är det relativt nya tapeter och golv. De senaste är tre år gamla. Men badrummet uppe, toan nere, köket, hallen, tvättstugan, utvändigt, ja allt behöver renoveras. Tänkte att jag ska börja till våren, med att byta kök, och sen ta det i etapper m ed även hall och vardagsrum under nästa år, men inte samtidigt som köket. De får ta den tid det tar, ett rum i taget.
Jag åker runt och tittar på grejer, googlar, kollar ikea och andra ställen. De är så mycket små detaljer man ska tänka på. Vad ska det vara för färg på köksluckorna? Vad för golv? Matta eller laminat? Ska jag byta dörrar eller försöka måla dom? Ska jag byta dörrkarmar? Lister? Vad för handtag? Nya möbler? Tapeter eller måla? Lampor? Finns tusen saker att tänka på.
 
Mitt i allt detta kaos i hjärnan, så kommer jag på att det finns faktiskt ett problem, kök och sånt är inget problem, allt funkar, är bara gammalt och slitet. MEN jag lever med en tonårstjej, som spenderar evigheter i badrummet. Och trots att vi har en till toa nere så använder vi båda den uppe av flera olika anledningar. Såååå varför inte börja med att renovera toan nere. Och få dotter att flytta ner sina grejer så har vi varsin toa. Inget jättestort jobb och inte så mycket pengar heller. Beror såklart exakt hur mycket man ska göra. Men kan komma under 2000 ganska lätt, med ny tapet, nytt handfat med skåp under, ny toasits och så ett högskåp. Golvet är ok, ljust och inte så gräsligt mönster. 
 
Varför varken hon eller jag vill vara där är att det finns ingen förvaring, handfatet är pytteliten, toasitsen är lös och missfärgad och äcklig, tapeten är gräsligt 70 tal och har börjat släppa i skarvarna. 
Så detta får bli vinterns projekt, samtidigt som jag funderar på alla detaljer i köket och börjar med det som planerat till våren, om jag hunnit bestämma allt till dess.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela